Ga naar de hoofdinhoud

39ste Linielaan

Van "Maldegem Boomt"

Ga naar het project

Het pleintje op de hoek van de Stationsstraat en de 39ste Linielaan is momenteel voor 78% verhard. We wensen dit te reduceren naar 33%. Daarnaast wensen we de vergroening op te waarderen van 22% naar 67%.

Reacties(2)

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van Johan Decoo
Geplaatst door:Johan Decoo
3 jaar geleden
Tot verbazing van velen wellicht, werd het nog maar pas vernieuwde deel van de Stationsstraat aangelegd zonder ook maar iets qua groenbeplanting. Toch moeilijk te begrijpen waarom er niet bij elke (dure) straatvernieuwing voorzien wordt in verfraaiende beplanting waar mogelijk? Maar niets is verloren, want in dat deel de Stationstraat werd er een lange smalle strook aangelegd (links tov rijrichting, tussen voetpad en rijbaan) waar niet mag worden geparkeerd. Die strook vraagt het gewoon om integraal te worden beplant. In plaats van die beplanting zijn dat momenteel lelijke en ongebruikte grijze straatstenen, om de 20meter onderbroken door een nog lelijker "verboden te parkeren" tegel op die straatbodem aangebracht.
    Profiel van Johan Decoo
    Geplaatst door:Johan Decoo
    3 jaar geleden
    Zeer goed initiatief die diverse "Maldegem Boomt" initiatieven. Op de info avond kon ik jammer genoeg niet aanwezig zijn. Hierbij - als bewoner van de Noordstraat - enkele suggesties wat die straat betreft: ° Deel Noordstraat vanaf kruispunt Gidsenlaan tot aan kruispunt Bloemenstraat: Dit is de "inkompoort" van onze gemeente voor al wie vanuit richting Nederland komt. Maar hoewel enkele jaren terug helemaal vernieuwd is het straatbeeld hier grijs en grauw, wegens helemaal niets qua groenbeplanting. Hier zou men perfect enkele alternerende (pare zijde afgewisseld met onpare zijde) boom-eilandjes kunnen plaatsen die dan ook perfect fungeren als snelheidsremmer. ° Voor ingang van Feestzaal DeBaere wordt non-stop onreglementair geparkeerd om bezoekers af te zetten en goederen te laden/lossen. Alleszins hier zou perfect een "kiss&ride" parkeereiland (voor 2 wagens) kunnen worden voorzien, afgebakend door 2 boompjes. Meteen ook een eerste - en noodzakelijke - snelheidsremmer voor het respecteren van Zone 30 vanaf Bloemenstraat. ° Ook hoog tijd dat er op net voorbij kruispunt Bloemenstraat een stevige drempel wordt voorzien, want Zone 30 wordt in dat deel van Noordstraat door 90% van bestuurders genegeerd. Dat is vandaag gewoon een "uitremzone" voor wie vanuit Nederland komt. ° Aan de pare zijde Noordstraat vanaf Bloemenstraat werden enkele boom-eilandjes geplaatst ter afbakening van parkeerplaatsen. Maar die zijn er niet op de parkeerzones aan de de onpare zijde, terwijl dit nochtans perfect mogelijk is: Voor "Residentie Artemis" nrs 55>59 bevinden er zich 3 publieke parkeerplaatsen die voldoende ruim zijn om aan weerszijden een verfraaiend boom-eilandje te plaatsen. Eén van die boompjes zou meteen ook verhinderen dat er op de stoep wordt geparkeerd, hetgeen nu voortdurend gebeurt op de stoep voor het plaatselijke wassalon. Met vriendelijke groeten, Johan Decoo

      Delen

      Huidige status

      gezien

      Locatie

      Unable to display map. WebGL2 support is required.
      Ensure that your browser and hardware meet the minimum requirements.
      https://esriurl.com/webgl-faq
      Powered by Esri